Saya Sedang Membaca

The Consuming Fire oleh John Scalzi | Pemberontak Filem oleh Nasir Jani | The Prague Cemetry oleh Umberto Eco | Confessions of a Mask oleh Yukio Mishima | In Search of Modernity: A Study of the Concepts of Literature, Authorship and Notions of Self in "Traditional" Malay Literature oleh Hadijah Rahmat |

Thursday, September 19, 2013

Bengkel Penulisan Fiksyen Sains dan Teknologi 2013

Rasa nak menangis apabila mendapat tahu UTM-Kumpulan Utusan kembali dengan Sayembara Fiksyen Sains dan Teknologi! Yey!

Faisal dan Ruhayu, jangan gatal masuk, nanti korang menang lagi. Ha ha ha.



Bengkel tidak ada had umur dan masuk percuma (siap ada makan-makan nanti). Jadi, sesiapa nak ilmu tentang fiksyen sains pun boleh ikut serta. Mesti Utusan siap bawak novel-novel pemenang terdahulu. Beli.

Dalam senarai penceramah, eloklah kalian bertemu dengan Prof. Dr. Ahmad Zaki Abu Bakar, penulis novel fiksyen sains Dendam Siber dan Wira Persona Avatar(?), beliau amat mengenali teori dan pengukuhan alam fiksyen sains. Dr. Saleeh Rahamad pun boleh tahan dengan falsafah fiksyen sainsnya yang tersendiri. Dr. Lim Swee Tin pula sudah lama bergerak sebagai juri sayembara ini jadi elok bertemu dan dapatkan tips daripada beliau. Dr. Hashim Ismail pula orang kuat dalam kajian sastera yang sangat mendalami ilmu novel dan pengnovelan.

Saya dimaklumkan bahawa bengkel ini akan bergerak, berjerayawara ke beberapa tempat, seperti dahulu, Kelantan, Pulau Pinang/Kedah, Johor, Sabah dan Sarawak. Hubungi pihak penganjur (seperti nombor yang tertera). Jadi usah risau ya!

Kepada yang susah nak berfaks, terus emelkan maklumat peribadi anda (seperti yang diminta dalam borang penyertaan) dalam e-mel beralamat kepada yosman[@]utm.my dan sitisahrina[@]utm.my.

1 comment:

Izham said...

Salam saudara.

Saya telah pergi ke sana. Mungkin kita tidak berkesempatan menegur sapa. =)