Saya Sedang Membaca

The Consuming Fire oleh John Scalzi | Pemberontak Filem oleh Nasir Jani | The Prague Cemetry oleh Umberto Eco | Confessions of a Mask oleh Yukio Mishima | In Search of Modernity: A Study of the Concepts of Literature, Authorship and Notions of Self in "Traditional" Malay Literature oleh Hadijah Rahmat |

Sunday, February 15, 2009

Malam Puisi Keamanan Sejagat di Gua Musang




Buat saya, inilah "highlight" bacaan puisi malam itu,
bacaan puisi oleh anak-anak Tamil dan Cina mengecam Palestin.
Cantik!


Pengetua sekolah

Pak Rossem melakar idola Amerika,
lalu kemudian terciptalah rutin amalan
paling cult tanah Islam, membaling kasut
pada tanda McDonalds.

Para penyair Kelantan



Ya, inilah hidup saya sekarang. Gambar dan gambar dan tanpa apa-apa lagi cetusan kreatif. Terima kasih.

Sampai satu tahap, saya pun dah tak peduli dengan Palestin lagi. Kalau ini yang menyebabkan Imam Mahdi mahu keluar, ya, biarkan.

3 comments:

zubin said...

wow, saya melihat foto-foto yang dipaparkan sambil berkata dalam hati, Fadz bertuah dapat ke Gua Musang, ada tanda2 ada Pontianak Gua Musang tak kat situ?

zubin said...

wow, saya melihat foto-foto yang dipaparkan sambil berkata dalam hati, Fadz bertuah dapat ke Gua Musang, ada tanda2 ada Pontianak Gua Musang tak kat situ?

lanterajiwa said...

HIMPUNAN GABUNGAN PENDIDIK & NGO - ESOK

Tarikh : 17 Februari 2009 (Selasa)

Masa : 9.00 pagi

Tempat : Berkumpul di pintu masuk Parlimen

Agenda : Penyerahan Memorandum kepada ahli Parlimen untuk membantah Pengajaran dan Pembelajaran Sains & Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI). Keterangan lanjut terdapat di blog Gerakan Mansuh PPSMI (GMP).

Semua dijemput hadir beramai-ramai.....

http://gerakanmansuhkanppsmi.blogspot.com/2009/02/ayuh-berhimpun-di-parlimen.html