Saya Sedang Membaca

Kronikel Etanol oleh Hafizul Osman |Tunggul-tunggul Gerigis oleh Shahnon Ahmad | Atlantis: The Lost Continent Finally Found oleh Prof. Arysio Santos | The Mind of The Malay Author oleh Muhammad Haji Salleh | Joseph Anton: A Memoir oleh Salman Rushdie

Saturday, November 22, 2008

Amnesiak

Hak cipta Christian Carocca


Ini sebuah cerita sedih
tentang bagaimana aku melupaimu
dengan menukar identitiku
untuk mengenal hidup yang baru

Aku berlari ke jalan-jalan
Tanpa ingatan arah tujunya
Aku meninggalkan memori-memori
Setiap batu jauh daripadanya

Aku sampai ke bandar baru
Dengan baju yang aku salut
Yang semalam aku tidur di sebelahnya
Sambil aku telanjang tanpanya

Pagi ini pagi yang baru
Tanpa identiti aku membatu
Di depan polis bertanya namaku
Hanya jawabku:
Hari ini hari lahirku.

Kota Bharu, Disember 2008

3 comments:

Qaisy Jaslenda said...

cantik...

it reminds me of 'Boston by Augustana'

fadz said...

Terima kasih Qaisy..

Augustana penulis dari mana?

symarip said...

bahasa yang cantik..aku suka