Saya Sedang Membaca

The Consuming Fire oleh John Scalzi | Pemberontak Filem oleh Nasir Jani | The Prague Cemetry oleh Umberto Eco | Confessions of a Mask oleh Yukio Mishima | In Search of Modernity: A Study of the Concepts of Literature, Authorship and Notions of Self in "Traditional" Malay Literature oleh Hadijah Rahmat |

Thursday, November 4, 2010

Satu Sejarah Sedang Dilakukan

Saya melawat editor buku-buku Sindiket Sol-Jah baru tadi. Beliau menunjukkan kepada saya sebuah manuskrip yang sedang dalam percetakan, sudah siap disemak dan dipruf. Saya mengenali penulis "manuskrip" tersebut. Saya yang agak kritikal terhadap mana-mana karya, membelek manuskrip tersebut.

Tangan saya terlepas dan manuskrip itu hampir jatuh - sang editor menyambutnya.

Saya katakan kepada editor itu, "Inilah buku paling penting yang pernah diterbitkan oleh Sindiket Sol-Jah, mungkin penting dalam sejarah persuratan kita."

Ya, ia begitu penting sehinggakan saya perlu menyatakan dalam entri blog saya kali ini.

4 comments:

Jef Hadi said...

wah!

menarik ni!

Firdaus said...

Wow! Apa agaknya?

sinaganaga said...

Mana ada. Tak adalah. Itu semua fantasi kau sahaja. HA HA.

fadz said...

aku rasa masa tu aku tak mimpi.. aku tak pernah ambik dadah..