Saya Sedang Membaca

The Consuming Fire oleh John Scalzi | Pemberontak Filem oleh Nasir Jani | The Prague Cemetry oleh Umberto Eco | Confessions of a Mask oleh Yukio Mishima | In Search of Modernity: A Study of the Concepts of Literature, Authorship and Notions of Self in "Traditional" Malay Literature oleh Hadijah Rahmat |

Thursday, January 28, 2010

INFERNO-PISEK (Suatu Penungguan Yang Mendebarkan)


Saya masih boleh ingat bagaimana "Bungsu" mengucap Inferno, "In-FEiRR-Noo" katanya.

Saya menjenguk blog kumpulan PISEK, rupa-rupanya dah ada poster "baharu" INFERNO (benak saya menyoal, buat apa?). Mungkin ini adalah sebagai strategi promosinya buat anak-anak Kelantan, mungkin. Tapi jauh dalam benak saya, saya merasakan karya saya ini sudah lunyai dikerjakan oleh Bungsu. Melihat kepada kaki wanita itu sahaja (errr, rasanya latar pun akan berbeza ni).

Tetapi saya tetap menyokong PISEK. Kalau cerpen saya dapat membentuk satu jus kreativiti buat PISEK, itu juga amat saya hargai. Saya tetap akan nyanyikan Dido's Lament pada malam Maskara nanti, walaupun mungkin Inferno PISEK jauh daripada roh asal karya dan perkaitan dengan lagu itu. Saya tetap akan nyanyi sebagai penghormatan terhadap karya itu serta karya yang akan dibawa oleh PISEK, insya-Allah.

4 comments:

kingbinjai said...

dude, suara ko sedap

fadz said...

dude, sajak ko pun sedap.. hantar tunas cipta, cepat!

mukhsen_x said...

weh, gua download dido's lament kat you tube. tapi ko nyer lagi best la. haha. (ko punya pasal la nih. tiba-tiba gua dengar opera. hoho)

fadz said...

elemek!

hehe..

eh, jangan, yang Alison Moyet tu paling best.