Saya Sedang Membaca

The Consuming Fire oleh John Scalzi | Pemberontak Filem oleh Nasir Jani | The Prague Cemetry oleh Umberto Eco | Confessions of a Mask oleh Yukio Mishima | In Search of Modernity: A Study of the Concepts of Literature, Authorship and Notions of Self in "Traditional" Malay Literature oleh Hadijah Rahmat |

Friday, October 10, 2008

Memperkenalkan Produk Multimedia DBP



Sebuah kedai dalam talian sudah dibangunkan. Kepada pengguna yang meminati sastera, bahasa dan bidang-bidang lain, atau mahu belajar menggunakan aplikasi komputer, Kedai DBP menyediakan produk multimedia DBP yang bermutu. Antara yang saya suka dan tampak memang enak untuk dikunyah ialah koleksi CD Puisi Bermontaj yang memaparkan sekumpulan penyair tanah air yang 'otai-otai', membawa kita menyelami ke alam penyairan mereka serta menyelami beberapa judul puisi yang terpilih. Beberapa penyair turut dirakam mendeklamasikan puisi ciptaan mereka. Malah, ia antara koleksi yang terlaris dijual dalam kedai dalam talian ini.


Saya juga menyukai CD multimedia Syair dan Gurindam di mana Datuk Syarifah Aini(!), para penyair terkemuka neagara dan artis AF disertakan dalam sebuah projek persembahan syair dan gurindam yang turut memuatkan info tentang syair dan gurindam, satu projek yang julung-julung kalinya menampilkan deria 'dengar dan lihat' pada satu masa!


Silalah kunjungi kedai menarik ini di: http://www.kedaidbp.my/cms/index.php

No comments: