Saya Sedang Membaca

The Consuming Fire oleh John Scalzi | Pemberontak Filem oleh Nasir Jani | The Prague Cemetry oleh Umberto Eco | Confessions of a Mask oleh Yukio Mishima | In Search of Modernity: A Study of the Concepts of Literature, Authorship and Notions of Self in "Traditional" Malay Literature oleh Hadijah Rahmat |

Thursday, November 29, 2007

Mencari Penilai-Penyunting



Saya sedang mencari penilai dan penyunting. Tahun ni, Alhamdulillah, saya ketemu dengan beberapa penulis yang bagus yang telah menolong saya menghasilkan beberapa skrip komik yang baik (tunggu saja nanti ya). Kini, projek di dalam tangan saya bukan komik saja, tetapi kerja prosa (fiksyen) yang perlu dinilai dan disunting. Kesemuanya di bawah khalayak pembaca remaja. Ada sebuah manuskrip ini, yang ditulis oleh bekas MPR beretnik India yang buat saya, sebuah cerita yang sangat baik dan lain daripada apa yang pernah saya baca. Hasil kerjanya saya sampaikan kepada seorang penulis mapan. Tetapi tidak tahu kenapa, dengan pelbagai alasan, suntingan kerja itu belum siap-siap. Saya berharap sangat, tulisan fiksyen ini dapat ditangani oleh seseorang, agar cerita ini dapat dimanfaatkan untuk khalayak nanti.
Kalau ada sesiapa yang kenal penyunting mapan yang biasa dengan Gaya Dewan, sila hubungi saya: fadliakiti@yahoo.com

No comments: